fredag, september 14

Ny bakrund och ren pump

Idag när jag kollade in i 61L karet blev jag inte glad. Sopsäcken som såg så bra ut i gårkväll såg inte bra ut alls när det var lite mer ljus i rummet. Det såg ut som... en sopsäck! Jättefult. Så, jag åkte till DjurMagazinet i farsta och köpte en svart bakrund. Det blev jättefint. Eller... kanske bäst att vänta tills i morgon med att säga det =P

Innerfilterpumpen blev helt rengjord idag oxå. JAg lät den stå och gå i en hink med varmt vatten i badkaret några timmar. Sen borstade jag bort så mkt jag kunde med akvariediskborsten. Även allt filtermaterial är ordentligt rengjort.

Växterna är planterade dom med och jag tycker det blev riktigt fint! Kommer bli supersnyggt med färgglada guppys och Crystal Red. Fast, jag ska vänta med att köpa fiskar tills det har blivit en bra balans.

Inga kommentarer: