fredag, september 14

Kampfiskar!


Ett supersnyggt Betta-par håller på att flytta in i 54L. Jag är jättenöjd med dom. Hanen är från Fridhems Akvarier och honan är från DjurMagazinet i Farsta. Jag vet dock inte hur gamla dom är eller när dom blir könsmogna. Jag vill så gärna se hanen bygga skumbo =) Jag ska stoppa i några flytväxter så han har nåt att bygga boet i. Köpte special Betta mat oxå. Små, små pellets. Jag vet egentligen inte vad det är för skillnad på det och vanlig fiskmat men han i affären sa att det var bra så jag får väl lita på honom. Dessutom verkar det konstigt att producera speciell mat till Bettor om dom inte hade speciella krav. Köpte ett löv till dom oxå. Tror han sa mandel löv men jag är inte säker. Som nämnt tidigare så har jag närminne som en guldfisk =P

När jag var till Farsta för att köpa honan passade jag på att påpeka att jag sökt info om en vattenväxt jag köpt där på nätet och sett att det var en krukväxt. Som inte alls trivs under vattnet och det var därför den ruttnat på bara några dagar. Jag fick välja en ny växt utan att betala =) A & J på DjurMagazinet känner oss bra vid det här laget så vi brukar få lite rabatt då och då. Eftersom jag spenderat ett antal tusenlappar i den butiken så är dom nog måna om att ha oss kvar som kunder.

Inga kommentarer: