onsdag, september 26

Fiskflytt

Idag har alla fiskar + räkan flyttat från karantän karet till sina permanenta hem. Ancicusen som flyttade till 540L blev överlycklig över alla alger som fanns att äta. Guppyhanarna och Crystal Red räkan har flyttat ihop med de nya räkorna i 61L. Jag ska köpa några guppyhonor senare oxå så jag får lite yngel =)

Kampfisk "honan" Candy har idag flyttat tillbaka till DjurMagazinet. "Hon" kom inte alls överens med min kamphane och jag vågar inte ha "henne" i 61L pga risken att hon tar räkorna till frukost. I 540L skulle hon inte heller passa så bra in. Jag har redan aldeles för mång arter i det karet och jag har inga planer på att skaffa fler kampfiskar till det karet. "Hon" mår bäst hemma hos någon annan. Vi bytte "henne" mon en siamesisk algätare som just nu kalasar på alger i 540L. Alla algätare och jag med algskrapan borde kunna få kontroll över algerna ganska snart.

Inga kommentarer: